07.08.2021

Skolestart og ankomst

Nå er det bare noen få uker til skolestart. Her er litt info til dere som skal begynne om ankomst, overnatting og hvordan dere blir møtt.

Internatet åpner onsdag 25. august kl. 14.00. Du som kommer med fly den dagen vil bli møtt på flyplassen av blide representanter (stipendiatene) fra skolen som geleider deg til egen buss som står og venter på deg – og dine medelever, som kommer på samme fly som deg.. Da vil dere bli fraktet direkte til internatet, hvor andre blide representanter fra skolen (Internatleder Ingvild m.fl.) vil vise deg til rommet du skal bo på.

Noen av dere har fått beskjed fra SAS om at flybilletten er endret til 24. august. Dessverre har vi ikke mulighet til å åpne internatet tidligere, så vi anbefaler dere å overnatte på Gjestehus 102, som ligger vegg i vegg med internatene, og tilbyr rimelig overnatting. Flybussen går fra flyplassen og avslutter ruten ved Gjestehuset. Ellers finner dere andre overnattingssteder på Visit Svalbard

Hvis du har bestilt billett til den 26. august vil du bli møtt på samme måte som de som kommer den 25. og blir møtt av blide representanter fra skolen både på flyplassen og på internatet. Selve åpningen av skoleåret begynner kl. 18.00*, så du har god tid til å rekke skolestarten også den 26.

Vi skal sørge for å ta godt imot deg uansett hvilken dag du kommer. Har du spørsmål? Bruk gjerne chatten nede til høyre i vinduet.

*Med forbehold om endring.