Ansatte

Skoleåret 2023-24 er vi 19 entusiastiske ansatte som gir jernet for at du skal få et mest mulig optimalt skoleår på 78 grader nord. Vi har høy kompetanse innenfor forskjellige områder, noen er nye i folkehøgskolen, men har lang erfaring fra Svalbard som guider, lærere og friluftsfolk. Andre har bred folkehøgskoleerfaring, men kortere fartstid på Svalbard. Felles for oss alle er at vi er opptatt av at du skal oppleve noe spesielt på Svalbard folkehøgskole i løpet av et år sammen med oss.

Nedenfor ser du våre ansatte,
med kontaktinfo.
Se også FAQ for svar på våre mest stilte spørsmål.

Astrid Moen

Rektor er statsviter med stor kjærlighet til jazz og dans. Glad i folk og klemmer gjerne.
Assisterende rektor

Anne-Line Pedersen

Assisterer og forsøker å holde styr på undervisning og lærerne. Anser Svalbard som hjemme, men de lengste turene til fots skjer på fastlandet.
Administrasjonssjef

Silje Margrete Hagen

Administrasjonssjef, som kan HMS. Imøtekommende allrounder med solid Svalbarderfaring og kunnskap om så mangt.
Lærer Kunst

Ronja Solbø

Vår imøtekommende og positive lærer på kunstlinjen. Liker det meste, som å klatre og spille gitar.
Lærer Teknologi og innovasjon

Martin Strøm Brekke

Lærer på Teknologi og innovasjon full av energi. Liker å klatre og å være ute.
Lærer Arktisk friluftsliv

Mari Eiken

Erfaren og dyktig lærer på Arktisk friluftsliv. Vår smilende geolog som er glad i snøskred.
Lærer Forskerspirelinjen

Eike Stübner

Underviser på Forskerspire, utdannet marinbiolog med doktorgrad. Et stort engasjement og hjerte for naturen og miljøet!
Lærer

Christine Tilley

Har lang erfaring fra Arktis og solid friluftskompetanse. Underviser på flere av våre linjer.
Lærer

Bjarte Eriksen Klevberg

Lærer og musiker. Høres godt på lang avstand med sin smittende latter!
Linjelærer naturfoto

Silje Fugleberg

Lærer med stort smil på lur, glad i natur og yoga - og med stor interesse for design.
Administrasjonskonsulent - vikar

Tina Serine Olsen

Blid og glad i tur - og alltid klar for å slå av en prat.
Kjøkken- og renholdsmedarbeider

Phathanan Sirirutwaraton

Svalbards fineste smil holder orden på kjøkken, fellesarealer og kaffetraktere. Opprinnelig fra Thailand, men har bodd lenge på Svalbard.
Lærer Ekspedisjon og friluftsliv

Jens Abild

Jens har lang erfaring med friluftsliv i arktis. Han har undervist på ANG (Arctic Nature Guide-studiet UiT/UNIS) i flere år, og har bodd på Svalbard i mange år. Typisk dansk å bli så glad i hundekjøring og snø?
Internatleder

Hilde Maria Nicolaisen

Fersk på Svalbard, men med laaaaaang erfaring fra fire andre folkehøgskoler. Er toppturenatusiast og klarer ikke sitte stille.
Lærer Hundekjøring

Tommy Jordbrudal

Tommy eier hundene og har lang erfaring med hundekjøring og friluftsliv. Han har fullført verdens lengste hundekjøringsløp Iditarot i Alaska og Finnmarkløpet flere ganger. Tommy sier at hundekjøring er lidenskap, og det merkes!
Vaktmester/lærer

Jeppe Ravn Nielsen

Vår andre danske, kapteinen på våre tokt, ekspert på alt mulig rart og spesielt på kajakk.
Kjøkkensjef

Heidi Ervik

Vår blide, dyktige og imøtekommende kjøkkensjef med lang fartstid på øya.
Kokk

Inger Heggebotten

Blid og dyktig kokk med herlig dialekt. Det er ikke mange som har fartet like mye rundt på Svalbard som Inger!
Kokk

Catarina Holmqvist

Smilende god kokk, svensk svalbardianer som har vært kokk i både Ny-Ålesund og Svea.